duminică, 19 mai 2013

Pizza Margherita , Calzone si focaccia




Ingrediente :

500 g faina
20 g drojdie
200 ml apa
 100 ml ulei de masline 
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
parmezan ras
rozmarin
sunca
rosii
mozzarela
masline


Azi mi-era pofta de o focaccia simpla , uscata care sa se poata manca cu o salata sau si goala . Si pe langa asta nu puteam sa nu fac si pizza cu ce mai aveam prin frigider . Pana acum faceam aluatul de pizza cu apa calduta , dar am vazut la o emisiune culinara , un vestit pizzaiol care face aluatul cu apa rece si am vrut sa vad cum iese asa . Astfel, cernem  faina intr-un castron . Intr-un bol , dizolvam drojdia in putina apa cu zahar si sare . Amestecam si cealata parte de apa cu uleiul . Adaugam apa cu drojdia peste faina , apoi apa cu uleiul si amestecam pana obtinem un aluat elastic care se desprinde de pe castron si maini . Lasam la crescut la cald pana isi dubleaza volumul . 

Dupa ce a crescut , impartim aluatul in 3 parti egale din care vom face 3 foi rotunde . Prima foaie o intindem pe blatul de lucru , apoi o punem pe tava , o crestam putin cu o furculita , mai presaram putin ulei de masline , parmezan ras , rozmarin verde tocat marunt si cateva masline negre . O dam la cuptorul preincalzit la 200 de grade . O coacem timp de 10 minute apx ( va uitati la ea din cand in cand ) . A mea a devenit foarte pufoasa deasupra si crocanta dedesubt , exact cum imi doream .









Din a doua foaie , am facut un fel de pizza Calzone , adica pizza impaturita . Am uns foaia cu sos de rosii , apoi am pus parmezan ras , sunca taiata cubulete si niste masline . O impaturim in doua si o sigilam bine pe margini . Mie nu mi-a iesit asa perfect , dar principalul e ca a iesit buna . O coacem tot asa timp de vreo 10-12 minute . Eu am intors-o putin si pe cealalata parte , din cauza cuptorului.











Si din a treia bucata de aluat , intindem o foaie pe care am pus , sos de rosii , parmezan , rosii taiate felii , mozzarela si masline negre . Am presarat si putin rozmarin pentru ca nu am avut busuioc asa cum trebuie in general la acest fel de pizza . A fost la fel de delicioasa . O dam la cuptor pana timp de 10 minute . 

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...