sâmbătă, 1 decembrie 2012

Pizza - reteta cu nr 200





Iata ca am ajuns la reteta cu nr 200. Cand am inceput acest blog , habar nu aveam ce inseamna un blog culinar . Atunci vroiam doar sa imi salvez intr-un anumit fel pozele pe care le mai faceam din cand in cand la mancaruri si sa stiu unde pot sa gasesc retetele care imi plac .
Imi place pizza , o fac acasa destul de des . Daca as avea si cuptor pe lemne ,ar avea gustul perfect de pizza pe care o mancam in restaurante . Ieri am facut pizza cu trei topinguri: una simpla cu ciuperci si cascaval, una cu pui si una mai complexa cu sunca, salam si ciuperci. 


Ingrediente :

Pt aluat :
500 g faina
250-300 ml apa
30 g drojdie proaspata
3 linguri ulei de masline
sare
1 lingurita sare

Pt topping:
sos de rosii
salam
sunca
cascaval
ardei rosu
ciuperci
pastrama afumata de pui
cateva felii de branza topita
oregano


Mai intai facem aluatul de pizza. Intr-un castron , cernem faina . Facem o adancitura in mijloc si turnam drojdia dizolvata in 2 linguri de apa calduta si zaharul. Lasam asa vreo 5 minute . Restul de apa il amestecam cu uleiul si sarea. Incepem sa framantam usor , adauagand pe rand cantitatea de apa pana obtinem un aluat potrivit de elastic care se dezlipeste de castron si de maini. Lasam sa creasca intr-un loc caldut, ferit de curenti de aer, acoperit cu un servet de bucatarie timp de 2 ore. Puteti sa lasati si mai putin daca va grabiti ( o jumate de ora). Intre timp pregatim ingeredientele pentru topping. Salamul il taiem felii, radem cascavalul sau il taiem cubulete , ciupercile le tocam sau doar le stoarcem ( eu am folosit din conserva). Ardeiul rosu il taiem cubulete mici , la fel am procedat si cu sunca si pastrama afumata de pui. Dupa ce aluatul a crescut, il scoatem pe o suprafata presarata cu faina si il impartim in trei parti egale. Intindem cate o foaie rotunda si o punem intr-o tava.


 Pentru Pizza cu pui :

Ungem foaie de aluat cu sos de rosii , si presaram cascavalul ( eu l-am pus cubulete ), apoi punem pastrama afumata de pui , ardeiul rosu si pe deasupra rupem 2 felii de branza topita.Presaram si putin oregano pe deasupra. Dam la cuptorul preincalzit timp de 25-30 minute ( pana se coace frumos ).


















Pentru pizza cu ciuperci procedam la fel ca si la cea cu pui , doar ca punem numai cascaval, ciuperci si ardei tocat.

























Pentru pizza mai compexa , punem cascavalul, dupa ce ungem foaia cu sos de rosii, sunca taiata cubulete, salamul felii, ciupercile si apoi branza topita. Dam la cuptor , dar lasam putin mai mult , fiind mai multe ingerdiente si timpul de coacere creste cu vreo 5 -10 minute ( depinde de cuptorul fiecaruia ) . Cel mai bine e sa verificati din cand in cand . Puteti sa folositi ce umplutaura doriti dupa gust si dupa imaginatia fiecaruia. Pofta buna !




























2 comentarii:

  1. Am sosit prima si aleg ce bucata vreau,sau... ce bucati vreau!:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu multa placere , toate sunt la fel de bune , eu le-am gustat pe fiecare pe rand :))) !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...